Västkustens Mikrovågsgrupp

Västkustens Mikrovågsgrupp (VMG), SK6YH, bildades i början på 80-talet av alla de som då var aktiva på mikrovågsbanden. Gruppen har haft 25-30 medlemmar under större delen av tiden. Föreningens största åtagande är att driva ett antal fyrar, på frekvenser från 144 MHz och uppåt. VMG har arrangerat två Nordic VUSHF Meetings, 2001 och 2017.

Föreningens medlemmar kommunicerar via en e-postlista och träffas regelbundet på möten där vi pratar radioteknik.

Medlemsavgiften är i dagsläget (2019) 0:-/år (!). Är du intresserad av att gå med så hör av dig till SM6UBC/Fredrik på: fredrik (snabel-a) bonde (punkt) pp (punkt) se

Vid denna webbsida hittar du information om de fyrar vi driver och bilder från vår verksamhet. Navigera till de olika sidorna genom att klicka i raden längst upp på sidan.